Tuesday 2 June 2015

Mat Malaya Ditahan


Kota Kinabalu: Polis negeri ini berjaya menahan suspek utama berkaitan kes pemilikan senjata api dan cubaan bunuh yang dikenali sebagai Mat Malaya di Penginapan Homestay Sunny, Kundasang, Ranau, dekat sini, semalam.

Dalam serbuan pada 10.50 malam itu, suspek, Mohd Jusnaidi Omar, 44, ditahan bersama seorang wanita Normih Wasli, 24, dan satu bayi perempuan berusia 2 bulan.
Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, tangkapan dilakukan mengikut Seksyen 28A Kanun Prosedur Jenayah dan kuasa menangkap dibawah Seksyen 23 Kanun yang sama.
"Suspek kini ditahan bagi mengesan senjata api, manakala dua telefon bimbit milik suspek turut dirampas," katanya dalam kenyataan media, di sini, hari ini.
Mohd Jusnaidi atau dikenali sebagai Mat Malaya dipercayai terbabit dalam kes cubaan membunuh seorang pembantu mekanik berusia 36 tahun di sebuah bengkel di Jalan Tuaran Bypass berhampiran Lembaga Padi, awal bulan lalu.
Suspek yang mempunyai rekod jenayah dadah itu, dipercayai melepaskan tembakan sehingga menyebabkan kecederaan pada betis mangsa.

No comments:

Post a Comment